first part of logo 'Máš' first part of logo 'umělecké' first part of logo 'střevo' first part of logo '?'
HU EN SK CZ PL DE

A „Van művész vénád?” nemzetközi pályázatot olyan középiskolások számára hirdetjük meg, akik érdeklődnek a kortárs képzőművészet iránt, és kedvük van kipróbálni saját kreativitásuk és alkotókészségük határait. A pályázat célja, hogy lehetőséget biztosítson a diákok számára, hogy kipróbálhassák és kiteljesíthessék alkotókészségüket, kielégíthessék kíváncsiságukat, s lehetőségük nyíljon megosztani, megvitatni és megbeszélni másokkal is elképzeléseiket, miközben megtapasztalhatják a projekt megvalósítása során az együttműködés örömét és nehézségeit. Fontos szempontnak tartjuk azt is, hogy a résztvevők a folyamatban megismerkednek a kortárs kiállítóhelyek és galériák világával.  A projekt megvalósításában részt vállalnak a jelentős állami és magán galériák Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon. A 2017/2018-as pályázati év legjobb magyar alkotásai 2018 júniusában a Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria kiállítótereiben jelenhetnek meg. A „Van művész vénád?” egy független művészeti platform elsősorban diákok és pedagógusok számára. A nemzetközi pályázatot és versenyt három országban indítjuk évente a Csehországban eddig megvalósult többéves példa alapján. 

 

A verseny története

A „Van művész vénád?” nyílt művészeti verseny 2009-ben indult Csehországban, ahol a prágai Nemzeti Galéria, a DOX Modern Művészeti Központ, a Galéria Rudolfinum és a Morva Galéria adják
a pályázat támogatói hátterét. Emellett Csehországban a pályázat összekapcsolódik a legrangosabb kortárs ifjúsági művészeti díjjal, a Chalupecky díjjal. A művészeti verseny évről évre egyre nagyobb érdeklődést vált ki a diákok, iskolák és a galériák részéről egyaránt. Az elmúlt évben több száz diák vett részt a programban és mutatta be a projektidőszakban létrehozott alkotásait. A jelentkező iskolák és diákok számára a partnergalériák a projektvezető szervezettel közösen az év során olyan programokat és műhelyeket szerveznek, melyek közelebb hozzák a résztvevőkhöz az év témáját. A téma minden évben más, és olyan izgalmas kérdésekre keressük együtt a választ, ami összekapcsolja a művészettörténet hagyományait a kor modern megfogalmazásaival. A diákok a tanév során közösen, csoportokban dolgoznak az adott téma kidolgozásán és megvalósításán, majd a kész alkotásokat eljuttatják a bemutatónak helyt adó galériába, ahol a legjobb alkotásokat alkotóik egy „prezentáció” keretében bemutatják. A szakértő zsűri végighallgatja a projektbemutatókat, és kiválasztja közülük az év legizgalmasabb alkotását.